banner

 

"Roma Mentor” online műhelysorozat


Kiknek szól?
• közép-és vagy felsőoktatási intézményben tanuló roma fiataloknak;
• általános-és/vagy középiskolákban tanuló roma fiatalokat mentoráló tanároknak;
• roma munkatársaknak, akik projektekben és/vagy intézményekben dolgoznak, szociális-, gyermekvédelmi-, oktatási-, közösségi-, kulturális-, szabadidős tevékenységet végeznek (asszisztens, koordinátor, bk. gyerekház munkatárs, közösségi ház munkatárs stb.).
• roma gyerekekkel, családokkal foglalkozó (nem roma) szakemberek, akik munkájukhoz szeretnének módszertani segítséget, szakmai megerősítést, mentálhigiénés feltöltődést kapni.

Mi a célja? Mit nyújt a program?

  •  A 4 alkalmas műhely kiemelet célja, hogy - személyes példán keresztül - megerősítést adjon a résztvevőknek identitásból; inspiráljon, motiváljon kitörésre, küzdésre; A tapasztalatok átadásával a résztvevőkben mozgósítani a hit, cél, akarat vezérelte kitörési hajtóerőt, ami által nagy dolgokra képes az ember.
  • Olyan Kedvesház-pedagógiai - önismereti, én-erősítési, közösségépítési, tanulási - módszerek megismertetése, melyek nem csak az egyéni fejlődést szolgálják, de alkalmazható módszertani eszköztudást jelentenek a roma/hátrányos helyzetű gyerekekkel, családokkal való - szociális- és gyermekvédelmi, oktatási, közösségi - munkához.
  • A COVID időszakában módszertani segítséget nyújtani a roma/hátrányos helyzetű, gyerekekkel, családokkal való munkához, különösképpen a célcsoport bevonásához, megtartásához, az online oktatáshoz.
  • A roma kultúra (hagyományok, szokások, folklór, „híres emberek”) megismerése.

    Csoportlétszám: minimum 6 fő, maximum: 12 fő (Nagyobb létszámú csoport esetében csoport bontással, egyeztetés alapján két csoport indítható.)

          Időkeret: kb.: 90 perc/alkalom.

A műhelysorozatot vezeti: Lázár Péter cigány pedagógus, pedagógia szakos bölcsész, a Kedvesház alapítója 

Tartalom, struktúra 

  • A négy alkalmas műhelysorozat tematikája egymásra épül, de az 1. alkalom önállóan is egészet alkot, így közép-és/vagy felsőoktatási intézményekben tanuló roma fiataloknak önmagában is választható.
  •  Az egyes alkalmak témakörei:
    1. Megismerés – Megismerkedés – „cigányteleptől egyetemig - nevelőotthontól Kedvesházig”
    Kik vagyunk, honnan jövünk, merre tartunk? (megismerési módszerek, szociális kompetenciák, „pozitív üzenet a család felé”

 2. „Te is más vagy, Te sem vagy más!” avagy: a „pettyetlen katicák is tudnak repülni!” - előítélet és kisebbségi érzés, identitás és önbecsülés, (közösségépítés, én-erősítés, élményszerző tanulás)

3. „Gyökerek nélkül elvisz a szél!” - Roma kultúra - hagyomány, folklór, „Híres emberek” (élményszerző tanulás, identitás, szülői kompetenciák erősítése)

4. „Kitörés a tanuláson át!” - „Hídépítés a család felé” - „Mikor könnyű a tanulás?” - tanulási stílusok, a hídépítés alapelvei, módszerei (tanulási motiváció; közösségépítés, szülők bevonása, együttműködés)

Módszerek, munkaformák

  • A foglalkozások online felületen valósulnak meg, interaktivitásra, résztvevői bevonásra is alkalmas webináriumi eszköz használatával.
  • A műhelyeken prioritást kap a személyes jelenlétet-, a bevonást-, az interaktivitást elősegítő megismerési-, én erősítő-, közösségépítő- és tanulási módszerek alkalmazása. Munkaformák: egyéni- és csoportos feladatok, beszélgetőkör, bemutatás, szemléltetés, filmrészletek.

FONTOS‼! A fenti tematikai egységek „vezérfonalak”. A tartalmi hangsúlyok, a módszerek és a munkaformák, csoport összetételéhez, illetve a résztvevői igényekhez elvárásokhoz lesz igazítva. Ennek feltérképezését szolgálja az „Információs lap” amit a résztvevők még az első alkalom előtt töltenek ki és küldenek vissza e-mailen.

Részvételi díj: 9 500 Ft/fő/alkalom 

A megvalósítás folyamata:

 

- A 4 alkalmas (4X90 perc) műhely foglalkozások 4 egymást követő héten ugyanazokon a napokon és időpontokban lesznek megtartva. A műhely-napokat és időpontokat a küldő intézményekkel közösen határozzuk meg.

 

- Az első alkalom előtt a résztvevők e-mailen kapnak tájékoztatást és információkat a felkészüléssel kapcsolatosan.

Elvárás a hallgatóktól:                                                                                                                                                                                      - Webináriumi eszközök: okos telefon és/vagy laptop, tablet, internet hozzáférés, felhasználói szintű IKT ismeretek, mikrofon, hangszóró.                              Aktivitás a megbeszéléseken, az egyéni és/vagy csoportos feladatok teljesítése;

Jelentkezés, részvételi szándék jelzése
Egyeztetés telefonon és/vagy e-mailen (létszám, időpont, ár)
Részvételi lap kitöltésével és e-mailen történő visszaküldésével 

Bővebb információ:
http://www.coopoktato.hu/index.php/magunkrol/110-lazar-peter
Pamande- Kedvesház
- sorsközösség (EHHO Tv- 2017)
Kedvesház-dal
Lázár Péter 06 70 310 1834
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kedvesház-pedagógia – Utak és Hidak a „MÁS”-sághoz 
alapítási eng.szám: 527/10/2020

Gyakorlatorientált 30 órás módszertani továbbképzés roma és/vagy hátrányos helyzetű gyerekek együtt neveléséhez, családokkal való együttműködés kiépítéséhez. 
A képzés jellege: Online kontakt forma

További részletek: 

Online kedvesház-pedagógia 30 órás akkreditált képzés

 

 

Időpontok:

  • 2021. 01. 21-23. Jelentkezési határidő: 2021. 01. 09.
  • 2021. 02. 16-18. Jelentkezési határidő: 2021. 01. 22. 
  • 2021. 03. 25-27. Jelentkezési határidő: 2021  03. 09.

részvételi szándék jelzése e-mailen: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy telefonon:+36 70 310 1834

 

Csoportok esetében (min.:12 fő, max:25 fő) a fenti időpontoktól eltérően, igény szerinti időpontban is indítható tanfolyam.

ERASMUS + UNIÓS PROJEKT

"Esélyteremtési együttműködési hálózat kialakítása" -  projekt kód: 2016-01-HU1- Ka - 201-022968

A tevékenység uniós pénzügyi támogatásból valósul meg.

  

2017. 05. 04-08. Miskolc
Újabb nagy sikerű 45 órás tanfolyamot tartottunk Miskolcon a Felvidéki csoportunknak. A téma: kooperatív tanulásszervezés, hídépítés a család felé módszerei. Jó hangulat, sok nevetés, színvonalas alkotások, kreatív csapatmunka. Élmény volt mindannyiunknak.

View the embedded image gallery online at:
http://www.coopoktato.hu/index.php/hirek#sigFreeId42fad5e3b2

Erasmus + uniós projekt - "Esélyteremtő együttműködési hálózat kialakítása" Projekt kód: 2016-1-HU01-KA201-022968

A tevékenység uniós pénzügyi támogatásból valósul meg.

 

A Kedvesházi nevelők is aktív részesei voltak annak a Kedvesház-pedagógia képzésnek, melyet az Erdélyi csoportunknak tartottunk Nyíregyházán. Egymástól is sokat tanultunk, amit segített az is, hogy a képzés témája az együttműködésen alapuló élményszerző tanulás-szervezés volt és a családokkal való kapcsolat erősítése, ("Hídépítés a család felé módszerek"). Nagyon jó volt a hangulat, sokat énekeltünk és nevettünk. Úgy érezzük, hogy tanfolyammal sikerült megalapoznunk az intézményeink közötti hosszú távú szakmai együttműködést.

View the embedded image gallery online at:
http://www.coopoktato.hu/index.php/hirek#sigFreeId896d77e3fc

Erasmus + uniós projekt "Esélyteremtő együttműködési hálózat kialakítása" Projekt kód: 2016-1-HU01-KA201-022968

A tevékenység uniós pénzügyi támogatásból valósul meg.

tormalja 02

A Kedvesház-pedagógia intézményi bevezetésének mentorálása Felvidéken.
Nemesradnót iskola és óvoda, Tornalja - Kazinczy Ferenc Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola
2017. március 29-30.

Erasmus + uniós projekt "Esélyteremtő együttműködési hálózat kialakítása" Projekt kód: 2016-1-HU01-KA201-022968

A tevékenység uniós pénzügyi támogatásból valósul meg.

csiksomlyo 06

Kedvesház-pedagógia intézményi bevezetésének mentorálása az erdélyi magyar iskolákban - 2017. március:
Kászonújfalu, Csíksomlyó, Kászonjakabfalva, Kászonaltíz, Kászonfeltíz, Csíkkozmás

A tevékenység az Evangélikus Pedagógiai Intézet pénzügyi támogatásból valósul meg.

A Kossuth Lajos Evangélikus iskolában tartottunk nagy sikerű 30 órás továbbképzést. Jó tantestülettel dolgozhattunk, kiváló pedagógusokat ismerhettünk meg, akiktől mi is tanultunk. Számunkra is megerősítést jelentett ez a képzés, mert bizonyosságot nyert, hogy a Kedvesház-pedagógia minden gyerekhez és pedagógushoz utat talál. A tanfolyam pedig élmény és ajándék volt mindannyiunknak. Köszönjük.

miskolc evangelikus 17

Bővebben: Kedvesház-pedagógia akkreditált továbbképzés a miskolci Evangélikus iskolában

Erasmus + uniós projekt "Esélyteremtő együttműködési hálózat kialakítása" Projekt kód: 2016-1-HU01-KA201-022968

A tevékenység uniós pénzügyi támogatásból valósul meg.

Erasmus Esélyteremtő Együttműködési Hálózat projekt keretében, RMPSZ által delegált 25 Hargita megyei pedagógus vett részt Kedvesház-pedagógia továbbképzésen, Nyíregyházán. Nagyszerű emberekkel dolgozhattunk együtt, akik tartalmasnak, hasznosnak és nagyon színvonalasnak értékelték a programot. A továbbképzés sikere egy jó kezdet a közös munkánk folytatásához, ami révén meghonosodhat a Kedvesház-pedagógia módszertana az erdélyi iskolákban.

erdelyi magyarok01

Bővebben: Erdélyi magyar pedagógusok tanultak Kedvesház-pedagógiát

Erasmus + uniós projekt "Esélyteremtő együttműködési hálózat kialakítása" Projekt kód: 2016-1-HU01-KA201-022968

A tevékenység uniós pénzügyi támogatásból valósul meg.

A Szlovákiában működő Ternipe Egyesülettel partnerségben az Erasmus Esélyteremtő Együttműködési Hálózat projekt keretében felvidéki magyar pedagógusoknak tartottunk Kedvesház-pedagógia továbbképzést Nyíregyházán. A tanfolyamnak nagy sikere volt, a folytatás pedig már zajlik a felvidéki Tornalján, a Kazinczy F. Ált. Iskolában: A képzésen részt vett kollégák elkezdték alkalmazni saját gyakorlatukban a Kedvesház-pedagógia módszertanát.

felvidekei tovabbkepzes 04

Bővebben: Kedvesház-pedagógia továbbképzés felvidéki magyar pedagógusoknak

Újra nagy sikerű továbbképzést tartottunk a Nyírteleki Általános Iskolában. A tanfolyam része volt  egy különleges „Kedvesházi családi nap” is. Rendhagyó volt, mert nem a Kedvesházban, hanem az iskolában rendeztük, kivételes volt, mert óvónénik, iskolai pedagógusok, kedvesházi nevelők vettek részt szülőkkel és gyerekekkel. Együtt énekeltünk, játszottunk, táncoltunk. Volt mesealkotás, drámajáték, sok-sok nevetés és megható pillanat. Vera néni töltött káposztája most is nagy sikert aratott.

 kedveshaz ped3 08

Bővebben: Kedvesház pedagógia 3. – Hídépítés a család felé

1. oldal / 2

A tanfolyami résztvevők visszajelzései

...Végre egy olyan továbbképzés,

ami gyakorlati, új és alkalmazható ismeretet ad. A KETHANO egy csoda, és nagyon örülök, hogy „Magyar találmány” amit bárki képes alkalmazni és nem csak a pedagógiai gyakorlatban, hanem az életben is egy vezérfonal lehet az embernek maradáshoz.”

K. Ené igazgató

Jó volt, hogy közben énekeltünk,

így változatosabb és élvezetes volt az egész, észre sem vettem, hogy közben eltelt a három nap.  A dalok nagyon tetszettek és meg fogom tanítani a gyerekeknek is.”

L. Lné 2009. Endrefalva

book

Ki olvas minket?

Oldalainkat 2 vendég és 0 tag böngészi

Fel

Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k (sütik) alkalmazásába. Amennyiben nem egyezik bele, kérem zárja be az oldalt. Bővebben