banner

 

"Roma Mentor” online műhelysorozat


Kiknek szól?
• közép-és vagy felsőoktatási intézményben tanuló roma fiataloknak;
• általános-és/vagy középiskolákban tanuló roma fiatalokat mentoráló tanároknak;
• roma munkatársaknak, akik projektekben és/vagy intézményekben dolgoznak, szociális-, gyermekvédelmi-, oktatási-, közösségi-, kulturális-, szabadidős tevékenységet végeznek (asszisztens, koordinátor, bk. gyerekház munkatárs, közösségi ház munkatárs stb.).
• roma gyerekekkel, családokkal foglalkozó (nem roma) szakemberek, akik munkájukhoz szeretnének módszertani segítséget, szakmai megerősítést, mentálhigiénés feltöltődést kapni.

Mi a célja? Mit nyújt a program?

  •  A 4 alkalmas műhely kiemelet célja, hogy - személyes példán keresztül - megerősítést adjon a résztvevőknek identitásból; inspiráljon, motiváljon kitörésre, küzdésre; A tapasztalatok átadásával a résztvevőkben mozgósítani a hit, cél, akarat vezérelte kitörési hajtóerőt, ami által nagy dolgokra képes az ember.
  • Olyan Kedvesház-pedagógiai - önismereti, én-erősítési, közösségépítési, tanulási - módszerek megismertetése, melyek nem csak az egyéni fejlődést szolgálják, de alkalmazható módszertani eszköztudást jelentenek a roma/hátrányos helyzetű gyerekekkel, családokkal való - szociális- és gyermekvédelmi, oktatási, közösségi - munkához.
  • A COVID időszakában módszertani segítséget nyújtani a roma/hátrányos helyzetű, gyerekekkel, családokkal való munkához, különösképpen a célcsoport bevonásához, megtartásához, az online oktatáshoz.
  • A roma kultúra (hagyományok, szokások, folklór, „híres emberek”) megismerése.

    Csoportlétszám: minimum 6 fő, maximum: 12 fő (Nagyobb létszámú csoport esetében csoport bontással, egyeztetés alapján két csoport indítható.)

          Időkeret: kb.: 90 perc/alkalom.

A műhelysorozatot vezeti: Lázár Péter cigány pedagógus, pedagógia szakos bölcsész, a Kedvesház alapítója 

Tartalom, struktúra 

  • A négy alkalmas műhelysorozat tematikája egymásra épül, de az 1. alkalom önállóan is egészet alkot, így közép-és/vagy felsőoktatási intézményekben tanuló roma fiataloknak önmagában is választható.
  •  Az egyes alkalmak témakörei:
    1. Megismerés – Megismerkedés – „cigányteleptől egyetemig - nevelőotthontól Kedvesházig”
    Kik vagyunk, honnan jövünk, merre tartunk? (megismerési módszerek, szociális kompetenciák, „pozitív üzenet a család felé”

 2. „Te is más vagy, Te sem vagy más!” avagy: a „pettyetlen katicák is tudnak repülni!” - előítélet és kisebbségi érzés, identitás és önbecsülés, (közösségépítés, én-erősítés, élményszerző tanulás)

3. „Gyökerek nélkül elvisz a szél!” - Roma kultúra - hagyomány, folklór, „Híres emberek” (élményszerző tanulás, identitás, szülői kompetenciák erősítése)

4. „Kitörés a tanuláson át!” - „Hídépítés a család felé” - „Mikor könnyű a tanulás?” - tanulási stílusok, a hídépítés alapelvei, módszerei (tanulási motiváció; közösségépítés, szülők bevonása, együttműködés)

Módszerek, munkaformák

  • A foglalkozások online felületen valósulnak meg, interaktivitásra, résztvevői bevonásra is alkalmas webináriumi eszköz használatával.
  • A műhelyeken prioritást kap a személyes jelenlétet-, a bevonást-, az interaktivitást elősegítő megismerési-, én erősítő-, közösségépítő- és tanulási módszerek alkalmazása. Munkaformák: egyéni- és csoportos feladatok, beszélgetőkör, bemutatás, szemléltetés, filmrészletek.

FONTOS‼! A fenti tematikai egységek „vezérfonalak”. A tartalmi hangsúlyok, a módszerek és a munkaformák, csoport összetételéhez, illetve a résztvevői igényekhez elvárásokhoz lesz igazítva. Ennek feltérképezését szolgálja az „Információs lap” amit a résztvevők még az első alkalom előtt töltenek ki és küldenek vissza e-mailen.

Részvételi díj: 9 500 Ft/fő/alkalom 

A megvalósítás folyamata:

 

- A 4 alkalmas (4X90 perc) műhely foglalkozások 4 egymást követő héten ugyanazokon a napokon és időpontokban lesznek megtartva. A műhely-napokat és időpontokat a küldő intézményekkel közösen határozzuk meg.

 

- Az első alkalom előtt a résztvevők e-mailen kapnak tájékoztatást és információkat a felkészüléssel kapcsolatosan.

Elvárás a hallgatóktól:                                                                                                                                                                                      - Webináriumi eszközök: okos telefon és/vagy laptop, tablet, internet hozzáférés, felhasználói szintű IKT ismeretek, mikrofon, hangszóró.                              Aktivitás a megbeszéléseken, az egyéni és/vagy csoportos feladatok teljesítése;

Jelentkezés, részvételi szándék jelzése
Egyeztetés telefonon és/vagy e-mailen (létszám, időpont, ár)
Részvételi lap kitöltésével és e-mailen történő visszaküldésével 

Bővebb információ:
http://www.coopoktato.hu/index.php/magunkrol/110-lazar-peter
Pamande- Kedvesház
- sorsközösség (EHHO Tv- 2017)
Kedvesház-dal
Lázár Péter 06 70 310 1834
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A tanfolyami résztvevők visszajelzései

...Végre egy olyan továbbképzés,

ami gyakorlati, új és alkalmazható ismeretet ad. A KETHANO egy csoda, és nagyon örülök, hogy „Magyar találmány” amit bárki képes alkalmazni és nem csak a pedagógiai gyakorlatban, hanem az életben is egy vezérfonal lehet az embernek maradáshoz.”

K. Ené igazgató

Jó volt, hogy közben énekeltünk,

így változatosabb és élvezetes volt az egész, észre sem vettem, hogy közben eltelt a három nap.  A dalok nagyon tetszettek és meg fogom tanítani a gyerekeknek is.”

L. Lné 2009. Endrefalva

book

Ki olvas minket?

Oldalainkat 2 vendég és 0 tag böngészi

Fel

Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k (sütik) alkalmazásába. Amennyiben nem egyezik bele, kérem zárja be az oldalt. Bővebben