logo 2002314 Halásztelek, Bethlen Gábor utca 33/B
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.coopoktato.hu 
felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/005438


Kedvesház-pedagógia 1. alapképzés – A „más”-ság megismerése, roma kultúra
(30 órás módszertani tréning jellegű pedagógus-továbbképzés. Alapítási eng. szám: 750/15/2019)

Kik jelentkezhetnek a tanfolyamra? – óvodai, iskolai, tanodai pedagógusok, kollégiumi nevelők, segítő foglalkozásúak,
AKIK:
roma és/vagy hátrányos helyzetű gyerekek együttnevelése területén szeretnének alkalmazható, a gyakorlatban már bizonyítottan működő pedagógiai módszereket megismerni, bővíteni pedagógiai eszköztárukat.

A továbbképzés specialitása:
A Kedvesház-pedagógia a nyírteleki iskolához, valamint a Kedvesház Kollégium létrejöttéhez és 20 éves működéséhez kötődő - a pedagógiai gyakorlat során letisztult és rendszerbe foglalt – elméleti, gyakorlati megközelítéseket tartalmazza. Mindazokat a módszereket, értékeket és eredményeket, melyek 1994-1999 között, az iskolai sikeresség útját jelentették a lemorzsolódó, hátrányos helyzetű tanyasi roma családok gyerekeinek és szüleiknek. A program hitelességét a 20 éve sikeresen működő Kedvesház jelenti, valamint a tanfolyam vezetők, (Bordács Margit és Lázár Péter pedagógus házaspár), a Kedvesház – pedagógia megalkotói, szakmai képviselői a Kedveskönyv – szerzői (Dinasztia Tankönyvkiadó – 2002. 2006. 2013). A tanfolyam gyakorlatorientált ahol saját élményen keresztül ismerhetik meg a résztvevők a Kedvesház-pedagógia elméletét és gyakorlatát: („Kérlek szépen, nyisd ki”, „gyerekérett” óvoda/iskola szemlélet, egyéni és kulturális másság megismerésén alapuló közösségépítés és együtt-tanulás; kultúra-azonos pedagógiai megközelítés, „hídépítés” intézmény és család között).

A tanfolyam céljai:

  • A résztvevők ismerjék meg a „gyerekérett óvoda/iskola szemléletet és a „Kérlek szépen, nyisd ki” megközelítést.
  • A KETHANO szabályrendszerének megismertetése, gyakorlati hasznának megtapasztaltatása a mindennapi pedagógiai munkában;
  • Ismerjék meg, a „család felé küldött pozitív üzenetek” pedagógiai technikáját, a szülői együttműködéssel kapcsolatos pozitív hatásait.
  • Az élményszerző (tevékenység központú) tanulás hatásainak megélése, „taníthatósági pillanat”
  • Betekintés a romák kultúrájába (történelem, nyelvi csoportok, folklór megismertetése.)
  • Átfogó cél hogy a tanfolyam szakmai megerősítést és mentálhigiénés feltöltődést nyújtson a résztvevőknek.

A tanfolyami tematika rövid ismertetése:

  • Családi szocializációs értékek és különbözőségek; a „hozott tudás” feltárásának módjai"megtanulni a gyereket", gyerek megismerési technikák, én erősítési módszerek;
  • Tanulási motiváció erősítése: kíváncsiságra, játékosságra, tevékenykedtetésre, együttműködésre épülő tanulás és tanulásszervezés;
  • Óvoda-iskolaátmenet problémái, (személyiség központú pedagógiai megközelítés, szakemberek közötti együttműködések)
  • Hasonlóságok, különbözőségek, egyéni- és kulturális másság;
  • Megváltozott pedagógusszerepek és pedagógusi attitűd; „pozitív üzenet” küldése a család felé; kapcsolatépítés és együttműködés szülőkkel, nehezen elérhető családokkal;
  • Közösségépítés KETHANO módszerrel;
  • Roma kultúra: történelem, hagyományok, folklór gitárkísérettel. Multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés beépítése a pedagógiai gyakorlatba.

Mire számíthatnak és mire nem a résztvevők?

  • Nem lesznek Ppt-s elméleti előadások, helyette gyakorlatorientált, módszertani játékos feladatok, kis-és nagycsoportos gyakorlatok és megbeszélések lesznek.)
  • Nem kell „körmölni”! A résztvevők kézhez kapják a segédanyagokat amibe minden ismeret és faladat benne van. (Képzési segédanyag és munkafüzet I. Daloskönyv 1.)
  • Szakirodalomként megkapják a Kedveskönyv c. módszertani kézikönyvet ami tartalmazza a Kedvesház-pedagógia elméletét és gyakorlatát. (a könyv könyvesbolti forgalomban nem kapható!!!)
  • Lesz lehetőség a szakmai tapasztalatok megosztására, és a tanultak kapcsolására a saját gyakorlathoz.
  • Lesz idő autentikus roma dalokat tanulni, és gitárkísérettel énekelni

A tanfolyamvezetők a program kidolgozói, a Kedvesház-pedagógia alkotói: Bordács Margit és Lázár Péter
A tanfolyam elvégzéséről a résztvevők a pedagógus-továbbképzésről szóló (– 277/1997. (XII. 22. sz.) Korm. rendelet szerint 30 óráról tanúsítványt kapnak.

A továbbképzés helyszíne és időpontja:
Igényelt helyszínen, előre egyeztetett 3 egymást követő nap, 8.00-17.00-ig.

Előírt tartalmi követelmények:

  • Ismerje a Kedvesház-pedagógia elméleti rendszerét (filozófiáját, alapelveit), tudja elemezni a módszertani kapcsolódásokat;
  • Ismerje a gyerek-érett iskola/óvoda megközelítés fogalmát, legyen képes saját gyakorlatára vonatkoztatva megfogalmazni, mit jelent a „megtanulni a gyereket” pedagógusi attitűd;
  • Tudja alkalmazni – adaptált formában – a KETHANO szabályrendszer elemeit a közösségépítésben és az együtt-tanulásban;
  • Ismerje a Kedvesház-pedagógia megismerési módszereit és technikáit. Ismerje és tudja alkalmazni a „taníthatósági pillanat” előidézésének technikáit;
  • Ismerje a „család felé küldött pozitív üzenetek” fontosságát a szülők együttműködésének megnyerésében, legyen képes alkalmazni saját gyakorlatában;
  • Legyenek alapvető ismeretei a roma kultúra területéről (történelem, nyelvi csoportok, folklór).

Az ismeretek számonkérésének módja:
Záró dolgozat. Megadott szempontok szerint, a tanfolyamon tanultak alapján minden résztvevő elkészíti a „Kedvesház-pedagógia adaptációs terve” c. dolgozatot.
Készítsen tervet, a tanfolyamon tanultak saját gyakorlati adaptációjára. A terv első részében vázoljon rövid (10 sor) helyzetképet a csoportjáról (osztályáról), majd a megadott értékelési szempontok alapján, tervezze meg saját Kedvesház-pedagógia gyakorlatát. Terjedelem: 3-4 oldal.

Indítható csoportlétszám: minimum 15 fő, maximum 25 fő

Részvételi díj:90 000 Ft/ fő/30 óra. (A tanfolyami díj magába foglalja a Kedveskönyv módszertani kiadványt és a tanfolyami segédanyagokat is.) – A tanfolyam elvégzéséről a résztvevők a pedagógus-továbbképzésről szóló (– 277/1997. (XII. 22.) sz. Korm. rendelet szerint 30 órás tanúsítványt kapnak.

Bővebb információ és érdeklődés:

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. .
Lázár Péter 06 70 310 1834
www.kedveshaz.hu
Facebook/Kedvesház
www.coopoktato.hu

A részvétel feltételei:

Jelentkezési lap, az Információs lap 1. kitöltése, időben történő visszaküldése; a felnőttképzési szerződés kitöltése; a tanfolyami díj befizetése, (átutalása). Kérés a résztvevőtől, hogy hozzon magával egy „kedves tárgy”-at, ami számár meghatározó és 2 percben elmondható a hozzá fűződő élmény.

A tanfolyami résztvevők visszajelzései

...Végre egy olyan továbbképzés,

ami gyakorlati, új és alkalmazható ismeretet ad. A KETHANO egy csoda, és nagyon örülök, hogy „Magyar találmány” amit bárki képes alkalmazni és nem csak a pedagógiai gyakorlatban, hanem az életben is egy vezérfonal lehet az embernek maradáshoz.”

K. Ené igazgató

Jó volt, hogy közben énekeltünk,

így változatosabb és élvezetes volt az egész, észre sem vettem, hogy közben eltelt a három nap.  A dalok nagyon tetszettek és meg fogom tanítani a gyerekeknek is.”

L. Lné 2009. Endrefalva

book

Ki olvas minket?

Oldalainkat 2 vendég és 0 tag böngészi

Fel

Weboldalunk sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k (sütik) alkalmazásába. Amennyiben nem egyezik bele, kérem zárja be az oldalt. Bővebben